Цитати на тема "Ниво" - страница 15
Когато хората възприемат отношенията си на ниво: "О, какъв добър човек е, колко е очарователен, интелигентен, интересен и колко много можеш да вземеш от него!" - в това всъщост се състои влюбването. Съпрузите престават да бъдат интересни един на друг, защото още в самото начало се отнасят един към друг потребителски, още преди брака...Те живеят, задоволявайки жаждата си с другия човек – интелектуална, душевна, духовна, физиологична. И тогава хората бързо се насищат, изпиват се един друг като коктейл в горещо време. А ако в сърцето звучи призивът: "Какъв човек е, как ми се иска да го направя щастлив, колко много искам да му дам, да му послужа, да му бъда полезен ...", тогава любовта с времето само ще се умножава.
Алексий Умински
Бих ги призовал (родителите - бел.цит.) да обърнат внимание на дългосрочните цели, които си поставят в отглеждането на децата си, както и да преразгледат доста изкривените си схващания за ученето. На първо място, дори ако беше вярно, че натискът и неприятното преживяване от ходенето на училище наистина вдигат нивото на усвояване на факти и умения, заслужава ли си това за един любящ родител, при положение, че емоционалните, социални и морални последствия за развитието на детето са значителни и тревожни? Но това не е всичко. Ами ако този тип високо-натоварващо традиционно училище пречи и на интелектуалните ни цели за развитието на детето? Нещастните деца не развиват критическо мислене и креативност. Дори на децата, които са притесняващо послушни, които не могат или не искат да се разбунтуват срещу училище от този тип, то нанася вреда. Защото задушава любопитството им и ги кара да работят толкова усърдно, че не им остава време за истинско мислене.
Алфи Кон