Цитати на тема "Училище" - страница 17
Бог вижда всеки, макар и най-малък труд; всяка, макар и най-тайна молитва; всяка, макар и най-съкровена, добра мисъл и всяко добро намерение. За Него е важно всичко, което служи на доброто, което служи на любовта, което служи на човека: и работата в канцелария, и работата в училище, и работата във фабрика, и ходенето на пазар, и реденето на опашка, и извършването на дребни домашни работи. Бог присъства не само там, където се извършват велики дела, които ще останат в историята, но и там, където майката взема на ръце своето дете, където човекът с труд честно заработва хляба за своето семейство; Бог е там, където човекът обича, където човекът се жертва заради другия, където човекът се радва на човека.
Хризостом (Войнович)
Бих ги призовал (родителите - бел.цит.) да обърнат внимание на дългосрочните цели, които си поставят в отглеждането на децата си, както и да преразгледат доста изкривените си схващания за ученето. На първо място, дори ако беше вярно, че натискът и неприятното преживяване от ходенето на училище наистина вдигат нивото на усвояване на факти и умения, заслужава ли си това за един любящ родител, при положение, че емоционалните, социални и морални последствия за развитието на детето са значителни и тревожни? Но това не е всичко. Ами ако този тип високо-натоварващо традиционно училище пречи и на интелектуалните ни цели за развитието на детето? Нещастните деца не развиват критическо мислене и креативност. Дори на децата, които са притесняващо послушни, които не могат или не искат да се разбунтуват срещу училище от този тип, то нанася вреда. Защото задушава любопитството им и ги кара да работят толкова усърдно, че не им остава време за истинско мислене.
Алфи Кон
Атлетът живее като свиня, а фактически още по-лошо, защото не само трябва много да яде и спи, но и непрекъснато да се упражнява физически. Това е в действителност един дяволски кръг от ядене, пиене, облекчаване, спане и търкаляне в прахта. Тези упражнения наистина дават сила на тялото, но тя е само мнима, тъй като то става неспособно за друг вид дейност и е по-слабо устойчиво на болести, отколкото тялото на нормалния човек. Гимназионите - това са училища за мързел, сънливост и умствен застой. И така атлетът не е в състояние да извърши нищо велико, дори и в своята област.
Александър Кравчук
Вчера ни дадоха за срока книжките, а мойта ужас и срам,
Ах, ти училище, лошо мъчилище, дай, боже, да изгориш!
Ах, вий учители, лоши мъчители, дай, боже, да измрете!
Слабо по български, френски и алгебра, на татко как ще я дам.
Татко изпъди ме, продавам вестници, изкарвам хляба си с труд.
Във най-скоро време научих и покера, и други каквито щеш.
Стоян Миленков (певец)