Цитати на тема "Дост" - страница 20

Ако някой отхвърля Лакан, то скоро и самата психоанализа ще му се стори съмнителна, а оттук - само една крачка до пренебрежителното отношение към филмите на Хичкок и високомерното отрицание на детективските филми. Колко много хора първо поемат по гибелен път с някаква лека цинична насмешка над Лакан, който в този момент им се струва доста незначителен, и завършват с това, че считат Стивън Кинг за абсолютен литературен боклук! Ако някой отхвърля Стивън Кинг, то скоро и самият Хичкок ще му се стори съмнителен, а оттук - само една крачка до пренебрежителното отношение към психоанализа и високомерно отрицание на Лакан. Колко много хора първо поемат по гибелен път с някаква лека цинична насмешка над Стивън Кинг, който в този момент им се струва доста незначителен, и завършват с това, че считат Лакан за фалоцентричен мракобесник! Вижте цитата
Славой Жижек
Книгата ми – това са моите изложби през годините. "Лица” са събрани по време на пътуванията ми извън България. Те са от моментите, в които съм искал не просто да докажа, че съм бил пред Айфеловата кула в Париж или на Тауър бридж в Лондон. Хората там имат същите проблеми, които имам аз, ежедневни радости или скърби. Хубаво е да ги носим със себе си. И да ги показваме, когато можем. Така обединих един мой репортаж от Ирак, след това от Ню Йорк и от европейски столици. Вторият цикъл е "Съдби”, в него е животът на децата, лишени от родителска подкрепа, и възрастните хора, които са сами. Последният цикъл е "Нрави”, това са нравите ни български... В българския бит има още много неща, които ще ги има и при това доста дълго време. Но вярвам, че тези нрави постепенно ще започнат да отмират. Пример са селските събори – важно събитие за местната общност с традиционна програма, веселба, кебапчета и бира. Но пък в България започнаха да изчезват селата. Вижте цитата
Росен Коларов
Бих ги призовал (родителите - бел.цит.) да обърнат внимание на дългосрочните цели, които си поставят в отглеждането на децата си, както и да преразгледат доста изкривените си схващания за ученето. На първо място, дори ако беше вярно, че натискът и неприятното преживяване от ходенето на училище наистина вдигат нивото на усвояване на факти и умения, заслужава ли си това за един любящ родител, при положение, че емоционалните, социални и морални последствия за развитието на детето са значителни и тревожни? Но това не е всичко. Ами ако този тип високо-натоварващо традиционно училище пречи и на интелектуалните ни цели за развитието на детето? Нещастните деца не развиват критическо мислене и креативност. Дори на децата, които са притесняващо послушни, които не могат или не искат да се разбунтуват срещу училище от този тип, то нанася вреда. Защото задушава любопитството им и ги кара да работят толкова усърдно, че не им остава време за истинско мислене. Вижте цитата
Алфи Кон