Цитати на тема "Душа" - страница 73
Ако сме болни от рак и разберем, че на Северния полюс има доктор, който може да ни излекува, ще оставим всичко, ще преодолеем всякакви препятствия – само и само да се доберем до целителя
и да се избавим от болестта.
Няма да ни уплашат нито трудности, нито финансови разходи, зарязваме всичко и отиваме. Смиряваме душата си заради здравето.
А когато ракът на греха заплашва със смърт душата ни – колко повече трябва да оставим всичко и да тичаме, без да обръщаме внимание на препядствията. Да дойдем, да застанем на колене, да признаем греха си, да получим лекарство и да се изцелим.
Ефрем Аризонски
Цялата тайна е в това да търпиш каквото Бог ти изпраща. И няма да забележиш как ще влезеш в Рая. Само търпението ти не трябва да бъде безразсъдно, тоест, безотрадно, а разумно, разсъдително търпение – че Господ вижда всички твои дела в самата ти душа, както ние гледаме в лицето на любимия човек, т.е. ясно, внимателно. Гледа и изпитва: какъв ще се окажеш в скърбите. Ако потърпиш, ще бъдеш възлюбен от Него. А дори да не изтърпиш и пороптаеш, но се покаеш, пак ще бъдеш възлюбен от Него.
Анатолий Оптински
Ако си тръгваш от духовния отец с униние, печал, с още по-голяма тежест, отколкото си дошла при него, ако той ти причинява страдание и това страдание те тегли към земята, и ти не получаваш облекчение – пази се от такъв отец! ...
Сигурен признак на истинския духовен отец, който може да те напътства: ако си тръгваш от него облекчена, душата ти сякаш е преповдигната над земята, чувстваш в себе си нови сили, мир, радост, светлина, любов към всички, с желание да работиш над себе си, да служиш на Христа - знай, че това е твоят истински духовен отец.
Алексей Мечов
- Отче, означава ли това, че човек не трябва да има надежда за спасение и страх от вечните мъки?
- Ако има надежда за спасение, няма да се страхува от вечните мъки. А за да има човек надежда за спасение, това означава, че в живота му има малко или много някакъв порядък. Бог няма да остави онзи човек, който се подвизава с любочестие според силите си и няма склонност да върши безчинства, но в хода на борбата ту побеждава, ту бива победен. Ако той има поне малко желание да не огорчи Бога, ще влезе в рая "с обувките”. Благият по природа Бог ще го натика в рая по "скандален” за всички начин. Ще си промисли да вземе душата му в час, когато той се кае. Може цял живот да се бори, но Бог няма да го остави. Ще го вземе в най-подходящия момент.
Паисий Светогорец