Цитати на тема "Начин" - страница 24
Най-лошото нещо, което може да се случи на напреднали преданоотдадени, които са фиксирани в Кришна съзнание, е, че те ще се върнат в духовния свят. Така те са способни от бедствени ситуации да се върнат при Кришна по-бързо. Част от процеса на преданост е, че от време на време всеки трябва да бъде изпитан по различни начини. Когато поемаме към предано служене, ние обявяваме война на Мая. Ние сме на бойно поле, ангажирани в нашата собствена битка при Курукшетра. Не трябва да четем Бхагавад Гита и да мислим, че това е просто някаква очарователна древна история и философия. Трябва също така да разберем, че Арджуна представлява всеки човек, който се опитва да приеме подслон от Кришна. Арджуна трябваше да претърпи объркване и сериозни избори, но Кришна присъстваше, за да го защити.
Бхакти Тиртха Свами
Ситуациите ни са подредени от висши агенти, за да ни позволят да се уморим от опитите да манипулираме материалната енергия. Поради това, че не сме оценили правилно красотата на взаимоотношенията с Господ, на човечеството е дадена временна арена, в която да изпълняваме желанията си. Тази среда е създадена да ни разочарова, отвращава и разочарова, да ни прави съзерцателни и интроспективни. В крайна сметка има за цел да ни отдалечи от временния свят в полза на този, който е вечен. Това е уредено така, че най-накрая да осъзнаем, че нашето щастие не се състои в това да се занимаваме с материалната енергия, а в безусловното служене на Господ, като по този начин отново ставаме цели.
Бхакти Тиртха Свами
Хората имат много митове за гнева, които ги карат да категоризират проблема по определен начин. Например, някои хора смятат, че гневът е биологичен или наследствен, но този мит няма солидна основа. Въпреки че някои хора са по-склонни към гняв поради техния психофизически състав или изпадане в гуните на страст и невежество, тяхната социализация или качество на общуване ще има по-голямо влияние върху техните реакции. Въпреки че предизвикваме други влияния в ситуация като нашата карма, която засяга начините, по които реагираме на конкретни ситуации, мит е, че гневът е биологичен и постоянен, непроменим аспект на тялото.
Бхакти Тиртха Свами