Всеки човек е богат или беден в зависимост от това, в каква степен може да се ползва от предметите за необходимост, удобство и удоволствие. Но след като вече се е установило разделението на труда, човек със собствения си труд може да си набави само незначителна част от тези предмети - значително по-голяма част той трбва да получи чрез труда на другите хора; и той ще бъде богат или беден в зависимост от количеството на онзи труд, с който може да се разпорежда или да купи. Затова стойността на всяка една стока за индивида, който я притежава, но има предвид не да я използва или лично употребява, а да я разменя за други предмети, е равна на количеството труд, което той може да купи чрез нея или да получи в свое разпореждане. По този начин трудът представлява действителното мерило за разменната стойност на стоките.
Адам Смит
Свързани теми
друг
зависимост
имам
индивид
количество
купа
мерило
начин
необходимост
предмет
разделение
разпореждане
степен
стойност
стока
теза
труд
удобство
удоволствие
хора
част
човек
Подобни цитати
Христос никога не е направил забележка на нито един човек по повод неговото тяло. Той не казал на Закхей: "Защо си толкова нисък?” Не казал на Иуда: "Защо си толкова безобразен?” Не казал на прокажения: "Каква е тази лоша миризма от теб?” Христос винаги е общувал реално с хората, т.е. с техните души. Това е, когато Душа говори на душа, когато Душа лекува душа. Да се говори за физическите тела на хората за Христос е било неприлично, защото физическото тяло е само временна одежда на човека.
Затова, когато някой заговори с теб, не мисли нищо за неговото тяло, а погледни в душата му, оживей в неговата душа и ще можеш да го разбереш. Общувайки с човека си повтаряй: "Душа с душа говори, душа с душа общува.” Тогава ще почустваш присъствието на Бога между вас и ще бъдеш разбран, и ще можеш да разбереш другия човек.
Николай Велимирович
Какво означават евангелските думи: не давайте светинята на псетата и не хвърляйте бисера си пред свинете?
"Не давайте светинята на псетата, и не хвърляйте бисера си пред свините" (Мат. 7:6). Бисерът- това е вярата, Божието откровение, което стана наше. Тази вяра не бива да откриваме на тези които не искат да познаят Господ. Има хора които се отнасят към вярата кощунствено, които не искат да познаят истината, такива които искат само да се погаврят с Нея. Точно на такива хора категорично не трябва да се откриват тайните на вярата. Да се определят кои са е лесно, ако човек при разговор издевателства над вярата, то разговорът с него трябва да се прекрати, като бъде предупреден, че го чака Божи съд, ако не се покае. Много мисионери губят излишно време в безплодни разговори с богохулници и кощунници. Това е грешка.
Даниил Сисоев
Нужна е преди всичко убеденост, че професионалният избор не е плод на прищявка, а вътрешно усещане за необходимост, отдаденост на литературата, най-вече неотклонното желание да направиш достояние на другите онова хубаво, което си прочел на един чужд език. След първоначалното лутане (исторически период, течение, представители, стил и др.) трябва да намериш себе си съобразно своя личен вкус. Един текст не бива в никакъв случай да ти бъде чужд, още по-зле, ако ти е противен. Трябва да усещаш себе си в автора и автора в себе си – инак тъй необходимото покриване на автора с преводача никога не би се получило. Последно (разбира се, за този разговор), но по мое мнение най-важното – безпределна преданост към българския език. Само той (и нищо друго!) е ковкият метал в ковачницата на преводача.
Кръстан Дянков
Хората виждат модели в света, можем да съобщим това на други хора и имаме способността да си представяме бъдеще, което все още не съществува: как ако просто променим това нещо, тогава това нещо ще се случи и светът ще бъде малко по-добро място. Единственият проблем е... е, че не сме много добри в нито едно от тези неща. Всяка честна оценка на предишното представяне на човечеството на тези фронтове се чете като особено брутален годишен преглед от шеф, който ви мрази. Ние си представяме модели там, където те не съществуват. Комуникационните ни умения понякога липсват. И ние имаме изключително лош опит в това, че не успяхме да осъзнаем, че промяната на това нещо също ще доведе до другото нещо, и това още по-лошо нещо, и о, Боже, не, сега това нещо се случва, как да го спрем.
Том Филипс