Едва през шести век, след като император Юстиниан обяви, че прераждането вече не е приемливо и ще се счита за еретична доктрина, християните започнаха да го осъждат. Писанията на по-ранни християни като Свети Йероним през четвърти век обясняват, че прераждането се е смятало за езотерична доктрина, която трябва да бъде разбирана и защитавана от християнската философия. През втори век Ориген обсъжда темите за прераждането в книгата си, озаглавена "Върху първите принципи", която все още е достъпна в библиотеката днес. Докато изследваме различни писания, все още можем да намерим намеци за прераждане във всички тях.
Бхакти Тиртха Свами
Свързани теми
библиотека
век
доктрина
император
книга
намек
обява
писане
прераждане
принцип
тема
философия
християнин
четвърт
Подобни цитати
Това е важно разграничение, защото повечето съвременни философии, които отричат, че можем да познаваме реалността и в крайна сметка истината, правят грешката да конструират епистемологични системи, за да обяснят как познаваме реалността, без първо да признаем факта, че наистина познаваме реалността. След като започнат в ума и открият, че не могат да построят мост към реалността, те декларират, че не можем да познаваме реалността. Това е все едно да начертаете дефектна пътна карта, преди да погледнете пътищата, след което да заявите, че не можем да знаем как да стигнем от Чикаго до Ню Йорк!
Джош Макдауел
Хората, които се смятат за твърдомислещи и реалистични, сред които влиятелни политически лидери и бизнесмени, както и измамници и измамници от по-малък калибър, са склонни да приемат за даденост, че човешката природа е егоистична и че животът е борба, в която само най-способните могат да оцелеят. Според тази философия основният закон, по който човек трябва да живее, въпреки повърхностната му облицовка на цивилизацията, е законът на джунглата. "Най-способните" са онези, които могат да внесат в борбата превъзходна сила, превъзходна хитрост и превъзходна безмилостност.
Самюъл Хаякава
Човек може понякога да ходи на църква в неделя, да държи съвременни духовни книги в библиотеката си, стари икони в хола, броеница в ръцете си, може да дава и милостиня. Но в същото време да се ядосва, защото другите хора не отговарят на неговите очаквания, да е алчен за пари, да е потопен в егоизъм, жажда за комфорт, да изпитва безпокойство, да се конкурира с другите. Това не е животът в Христос. Тук мирише на смърт. По какво се различава християнинът днес от другите хора? Ако той няма търпение, кротост, радост, простота и особено смирение, това означава, че не е разбрал нищо за живота в Христос.
Моисей Светогорец