Изглежда, че е една от фундаменталните характеристики на природата, че фундаменталните физични закони се описват от гледна точка на математическа теория с голяма красота и сила, която се нуждае от доста висок стандарт на математиката, за да може човек да я разбере. Може да се чудите: Защо природата е изградена по този начин? Човек може само да отговори, че настоящите ни знания изглежда показват, че природата е така устроена. Просто трябва да го приемем. Човек може би може да опише ситуацията, като каже, че Бог е математик от много висок ранг и Той използва много напреднала математика при конструирането на Вселената. Нашите слаби опити в математиката ни позволяват да разберем част от Вселената и докато продължаваме да развиваме все по-висша математика, можем да се надяваме да разберем вселената по-добре. (Пол Дирак)

Изглежда, че е една от фундаменталните характеристики на природата, че фундаменталните физични закони се описват от гледна точка на математическа теория с голяма красота и сила, която се нуждае от доста висок стандарт на математиката, за да може човек да я разбере. Може да се чудите: Защо природата е изградена по този начин? Човек може само да отговори, че настоящите ни знания изглежда показват, че природата е така устроена. Просто трябва да го приемем. Човек може би може да опише ситуацията, като каже, че Бог е математик от много висок ранг и Той използва много напреднала математика при конструирането на Вселената. Нашите слаби опити в математиката ни позволяват да разберем част от Вселената и докато продължаваме да развиваме все по-висша математика, можем да се надяваме да разберем вселената по-добре.

Пол Дирак

Свързани теми

бог вселена дост закон знание конструиране красота математик математика начин опит отговор приема природа ранг сила ситуация стандарт теория точка характеристика част човек

Подобни цитати

Системният възглед за природата и човека очевидно не е антропоцентричен, но не е нехуманистичен за всичко това. Тя ни позволява да разберем, че човекът е един вид система в сложна и обхващаща йерархия на природата и в същото време ни казва, че всички системи имат стойност и присъща стойност. Те са ориентирани към целите, самоподдържащи се и самосъздаващи се изрази на склонността на природата към ред и приспособяване. Статутът на човека не се намалява, като се признае амебата за негов роднина, нито като се признае, че социокултурните системи са негови суперсистеми. Виждането на себе си като свързваща връзка в сложна естествена йерархия отменя антропоцентризма на човека, но виждането на самата йерархия като израз на самореждаща се и самосъздаваща се природа укрепва самочувствието му и насърчава неговия хуманизъм. Вижте цитата
Ервин Ласло
Всеки човек е богат или беден в зависимост от това, в каква степен може да се ползва от предметите за необходимост, удобство и удоволствие. Но след като вече се е установило разделението на труда, човек със собствения си труд може да си набави само незначителна част от тези предмети - значително по-голяма част той трбва да получи чрез труда на другите хора; и той ще бъде богат или беден в зависимост от количеството на онзи труд, с който може да се разпорежда или да купи. Затова стойността на всяка една стока за индивида, който я притежава, но има предвид не да я използва или лично употребява, а да я разменя за други предмети, е равна на количеството труд, което той може да купи чрез нея или да получи в свое разпореждане. По този начин трудът представлява действителното мерило за разменната стойност на стоките. Вижте цитата
Адам Смит